......................... Życiostyl | Zanim umrę | Projekty | Sprzęt | Słomianka 2.0 | Podróże

10/10/2014

Projekt #4 - Kuchenka turystyczna


Zakup kuchenki turystycznej od dawna chodził mi po głowie do czasu, aż w gąszczu internetowych ofert kocherów natrafiłem na kuchenkę 4Heat Stove v.2 firmy Khaki oraz identycznego projektu chłopaków z survivaltechu. 
Od razu pomyślałem że może by tak sobie samemu zrobić taką kuchenkę.
I tak o to powstała moja mała szkarada. Nie jest ona ani super spasowana, ani super wykończona... no ale jest moja :) 

Potrzebne rzeczy:
- BHP,
- kawałek blachy,
- nożyce do blachy,
- marker,
- imadło,
- szlifierka,
- okrągły pilnik igłowy,
- płaski pilnik.

Pierwsze co zrobiłem to wyrysowałem projekt, a potem go przeniosłem na blachę znalezioną w garażu. 

profesjonalny projekt narysowany w gimpie

Potem to wiadomo, nadszedł czas na wycinanie. Potrzebne były mi do tego jedynie nożyce do blachy, no i jakiś kalibrator żeby cięcie szło równo.


Po tym jak wyciąłem wszystkie ściany, zabrałem się za wstępne nadanie kształtu poszczególnym częściom na szlifierce stołowej, a potem została już tylko mozolna praca z pilnikiem. 



No i to wszystko. Aha, potrzebne są jest jeszcze spore ilości cierpliwości oraz parę dobrych godzin.

pierwsze rozpalenie
Ostatecznie z kuchenki jestem bardzo zadowolony. Jak już wcześniej wspomniałem ma dużo baboli, które można by było usunąć, ale w sumie to nie ma po co, bo nie ma to żadnego wpływu na jej funkcjonowanie. Jedyny element który został mi jeszcze do zrobienia to wywiercenie po 4 otwory w ściankach w celu polepszenia cugu oraz wycięcie nowego spodu paleniska. Jednak wycinanie na oko w tym przypadku nie było dobrym rozwiązaniem.
Poza tym kuchenka pali jak szalona. Podgrzewa fasolkę w kilka chwil.


Podsumowując, kuchenkę można sobie zrobić dla sportu, bo koszt nówki to 60 zł - 70 zł + koszt wysyłki. Dużo nie zaoszczędzisz, a dostaniesz super ładną lśniącą i spasowaną kucheneczkę. Jednak ja, z myślą walki z lenistwem i z ideą zrób to sam (DIY) spróbowałem się w walce w materią i jakoś mi to wyszło. To na prawdę nic trudnego. Polecam ;)

 

2 komentarze:

  1. oj, co Pan bloger od dawna nic nie napisał. właśnie robię swoje 4heat. dzięki za ten ptojekt

    OdpowiedzUsuń
  2. 21 year old Electrical Engineer Bevon Newhouse, hailing from Langley enjoys watching movies like Colossal Youth (Juventude Em Marcha) and Crocheting. Took a trip to Rock Art of the Mediterranean Basin on the Iberian Peninsula and drives a Batmobile. przejdz do tej strony

    OdpowiedzUsuń