......................... Życiostyl | Zanim umrę | Projekty | Sprzęt | Słomianka 2.0 | Podróże

8/07/2014

Wiślana Trasa Rowerowa - Wprowadzenie

źródło: http://rowerowanie.com/wp-content/uploads/2014/04/wtr-IMG_9828_got_v11.jpeg

O Wiślanej Trasie Rowerowej dowiedziałem się na majówce w 2013 roku z artykułu zamieszczonego w miesięczniku Rowertour i od razu wiedziałem jak spędzę nadchodzące wakacje.
Podekscytowany zacząłem zbierać informacje, z których się dowiedziałem że na każdego kto zaliczy tą trasę czeka odznaka :D Co dało mi podwójną motywację do przygotowań i ogarniania marszruty. 
Niestety w między czasie rozchorowałem się i to praktycznie przed samym wyjazdem. Oczywiście antybiotyki, wylegiwanie się w łóżku i marnowanie wakacji i urlopu gwarantowane.
Robiłem co mogłem żeby zwalczyć to dziadostwo w sobie ale nic nie wskazywało na jakąkolwiek poprawę mojego samopoczucia. Wreszcie nadszedł czas na podjęcie decyzji - co robić? Czy rozpływać się w tym pieprzonym łóżku pod kołdrą czy wsiąść na ukochane dwa kółka i pognać przed siebie. Wybór był oczywisty. W tym samym dniu co podjąłem decyzję sprawdziłem stan maszyny, objuczyłem bagażnik i na drugi dzień wyruszyłem przed siebie.

Plan był taki by przejechać trasę od A do Z, niestety przez chorobę musiałem podzielić ją na dwa etapy.

Tak więc oto prezentuje się pierwszy etap który przejechałem w wakacje 2013:

1. Pierwszy etap 2013: Połaniec - Baranów Sandomierski: zamek - Tarnobrzeg: Kościół NMP - Sandomierz: Muzeum Diecezjalne w tzw. Domu Długosza - Zawichost: jeden z kościołów - Annopol: kościół parafialny - Piotrawin: kościół - Kazimierz Dolny: Muzeum Sztuki Złotniczej - Puławy: Muzeum Regionalne PTTK - Gołąb: muzeum rowerów - Dęblin - Kozienice: Muzeum Regionalne - Świerże Górne:
Elektrownia - Magnuszew: kościół św. Jana Chrzciciela - Mniszew - Czersk: Zamek - Konstancin Jeziorna:
Centrum Handlowe „Stara Papiernia” - Warszawa: Wilanów Muzeum Pałac - Warszawa: Zamek Królewski - Nowy Dwór Mazowiecki: Muzeum Kampanii Wrześniowej i Twierdzy Modlin - Czerwińsk nad Wisłą: Muzeum Misyjne i Parafialne - Wyszogród: Kościół Św. Trójcy - Płock: Katedra - Rokicie: kościół romański - Dobrzyń n. Wisłą: Muzeum Dobrzyńskie lub kościół Wniebowzięcia NMP - Włocławek: jedno
z muzeów lub Katedra NMP - Nieszawa: Muzeum St. Noakowskiego - Ciechocinek: tężnia lub Muzeum Zabytkowa Warzelnia Soli -Toruń: Stare Miasto, Ratusz - Ostromecko: pałac - Fordon: kościół parafialny
św. Mikołaja - Świecie: Zamek - Chełmno: Muzeum Ziemi Chełmińskiej - Grudziądz: Muzeum - Nebrowo Wielkie: kościół lub sołtys - Kwidzyn: zamek - Gniew: zamek - Pelplin: Muzeum Diecezjalne - Tczew: Muzeum Wisły - Śluza Przegalińska lub Świbno - Sobieszewo: Izba Pamięci W. Pola - Gdańsk: Twierdza
Wisłoujście
A tu etap drugi, pokonany w pierwszych dniach mojego urlopu AD 2014:
2. Drugi etap 2014: Schronisko PTTK pod Baranią Górą - Wisła: Muzeum Beskidzkie im. A. Podżorskiego - Ustroń Zdrój: Muzeum Hutnictwa i Kuźnictwa - Skoczów: Muzeum im. G. Morcinka - Wisła Mała: kościół parafialny - Goczałkowice Zdrój: zapora - Grzawa: kościół parafialny - Oświęcim: Hitlerowski obóz koncentracyjny Auschwitz - Zator: kościół św. Wojciecha i Jerzego - Tyniec: klasztor benedyktynów - Kraków: Zamek Królewski na Wawelu - Kraków: Nowa Huta Zespół Klasztorny oo. Cystersów - Niepołomice: zamek - Hebdów: zespół klasztorny - Przemyków: kościół św. Katarzyny - Opatowiec: kościół p.w. św. Jakuba - Nowy Korczyn: kościół Św. Stanisława Biskupa - Szczucin: Muzeum Historii Drogownictwa - Pacanów: Europejskie Centrum Bajek - Połaniec

Jak widać punktów na trasie do zaliczenia jest sporo, bo aż 60, lecz z drugiej strony długość całego odcinka wynosi ok 1300 km więc nie jest ich tak bardzo nadziubdziane.

Przygotowania:
Kilka dni wcześniej opracowałem sobie mapę przejazdu na stronie gpsies.com którą niestety ostatecznie musiałem podzielić na dwie części. Skserowałem też strony atlasu drogowego przez które przejeżdżałem.

Trasa z Wisły do Połańca:

Trasa z Połańca do Gdańska:

Lista tego co ze sobą zabrałem:
- rower kross crow meadow
- 2 duże sakwy crosso twist big 52l
- 2 torebki wodoszczelne crosso 3l (jedna służąca jako apteczka, a druga jako serwis techniczny)
- 1 worek transportowy crosso 50l
- namiot fjord nansen sierra 3
- śpiwór
- karimata
- telefon + ładowarka
- GPS Garmin eTrex 10
- mapy
- czołówka

Zapraszam na fotorelację z całej podróży oraz na podsumowanie całej wyprawy oraz omówienie szlaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz